Wednesday, October 26

 

In Memoriam Dr. José Morell Romero, 1906-2002


A few lines in honor of my grandfather, who passed away three years ago during my Fall Break and who I wish to honor, if slightly belatedly:

No Cuban may be expatriated or be prohibited entrance into the territory of the Republic.

~Constitution of 1940 (since abolished), Title IV

Yo soy un hombre sincero,
de donde crece la palma,
y antes de morirme quiero,
echar mis versos del alma.

Mi verso es de un verde claro,
y de un carmín encendido,
mi verso es un ciervo herido,
que busca del monte amparo.

Con los pobres de la tierra,
quiero yo mi suerte echar,
el arroyo de la sierra,
me complace más que el mar.

~José Martí, 1891

May the souls of the faithful departed, through the mercy of God, rest in peace.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?